نکات مهم در تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری در کنار جذابیتی که به خانه می بخشد به راحتی آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می کند و بنابراین این روزها کاغذ دیواری ها به گونه ای ساخته شده اند که قابلیتی شستشو هم دارند. کاغذ دیواری چِرک و آلودگی را به خود جذب می‌کند. به‌همین‌دلیل بیشتر کاغذ دیواری‌ها قابلیت تمیز شدن دارند و براساس میزان کثیفیِ کاغذ دیواری می‌توانید با استفاده از روش صحیح و مواد مناسب و البته با کمی تلاش کاغذ دیواری را گردگیری یا لکه‌زدایی کنید تا مثل روز اول تمیز شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

بسیاری تصور می‌کنند که اگر کاغذ دیواری قابل شستشو خیس شود، مشکلی پیش نمی‌آید. بهتر است بدانید اگر کاغذ دیواری قابل شستشو را با آب تمیز کردید، انتظار عمر بالا و کیفیت ماندگار از آن نداشته باشید، چرا که هیچ نوع کاغذ دیواری را نباید کاملا خیس کنید.

از این رو یک سطل را پر از آب گرم یا ولرم کنید و سپس مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. اسفنج را به ترکیب آب و مایع ظرفشویی آغشته کنید، آب اضافه آن را بگیرید تا مرطوب باشد. با کمک اسفنج مرطوب، کاغذ دیواری قابل شستشو را تمیز کنید. در پایان با یک دستمال نخی و خشک، کاغذ دیواری را تمیز و خشک کنید. البته مراقب باشید که کاغذ دیواری مرطوب باقی نماند. یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو، استفاده از بخارشوی است. بخارشوی ساده‌ و سریع‌ترین روش پاک کردن دیوار می‌باشد. با این حال حتما مطمئن شوید که شستن کاغذ دیواری با بخارشوی، آسیبی به آن نمی رساند.

تمیز کردن کاغذ دیواری غیرقابل شستشو

توصیه می‌کنیم پیش از خرید کاغذ دیواری، حتما به ویژگی قابل شستشو بودن آن توجه کنید. با این حال در صورتی که کاغذ دیواری غیرقابل شستشو تهیه کردید، نگران نباشید. اگرچه شما نمی‌توانید کاغذ دیواری غیرقابل شستشوی را به سادگی کاغذ دیواری‌های دیگر بشویید، اما راه حل‌هایی برای تمیز کردن آن وجود دارد.

توصیه می‌کنیم اگر نمی‌خواهید کاغذ دیواری غیرقابل شستشوی‌تان کثیف شود، حتما هفته‌ای یک بار یا حداقل دو هفته یک بار آن را با یک دستمال حوله‌ای تمیز و خشک، گرد گیری کنید. این روش کمک می‌کند تا غبار روی کاغذ دیواری ماندگار نشود و دیوارتان سیاه و آلوده نگردد.

بسیاری بر این باورند که شما می‌توانید دیوارهای بلند را با جارو برقی تمیز کنید. در این صورت گرد و غبار روی کاغذ دیواری غیرقابل شستشو باقی نمی‌ماند. همچنین به جای جارو برقی می‌توانید از طی‌ حوله‌ای تمیز و خشک برای پاک کردن دیوار استفاده کنید. دراین صورت تمیز کردن کاغذ دیواری برایتان ساده‌تر می‌شود.

تمیز کردن لکه های متفاوت از کاغذ دیواری

پاک کردن لکه مداد شمعی از روی کاغذ دیواری

برای تمیز کردن لکه مداد شمعی از روی کاغذ دیواری ابتدا از یک کاردک استفاده کنید و بخش های نرم تر لکه را بردارید. سپس یک دستمال کاغذی را روی آن قرار دهید و با اتویی که روی کمترین درجه تنظیم شده، روی دستمال قرار دهید. یک دقیقه صبر کنید تا باقی مانده ی لکه به دستمال کاغذی بچسبد. سپس اگر کاغذدیواریتان قابل شستشو است شما باید با یک محلول آب و مایع ظرفشویی دیوار را شستشو دهید تا بطور لکه کامل ناپدید شود.

پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری

لکه های چربی را می‌توانید با حوله های نرم، روی کاغذ دیواری از بین ببرید. برای اینکار باید اتو را روی پایین‌ ترین درجه گرم کنید، حوله کاغذی را روی لکه چربی قرار دهید، سپس اتو را به مدت یک دقیقه، روی حوله نگه دارید. با حرارت اتو چربی روی کاغذ دیواری به حوله کاغذی منتقل می‌شود.

روش دیگر برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری وجود دارد؛ ان هم استفاده از پودر تالک یا همان پودر بچه است. روی لکه چربی مقدار مناسب پودر بچه بپاشید و ده دقیقه اجازه دهید بماند، سپس با یک برس یا اسفنج خشک پودر را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

پاک کردن لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری

برای حذف لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری، از پاک کن استفاده کنید. به آرامی پاک کن را روی لکه‌ های اثر انگشت بکشید. راهکار دیگر برای پاک کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری‌های قابل شستشو استفاده از محلول آب و مایع ظرف شویی است. با یک دستمال نرم این محلول را روی اثر انگشت بکشید و سپس آن را با دستمال مرطوب دیگری خشک کنید. یک روش دیگر برای از بین بردن اثر انگشت روی کاغذ دیواری، به کار بردن یک قطعه نان است. یک تکه نان را خمیری کنید و روی لکه بگذارید. گلوتن موجود در نان اثر انگشت روی کاغذ دیواری را از بین خواهد برد.

ازبین بردن لکه‌ی نوشیدنی روی کاغذ دیواری

برای از بین بردن لکه‌ نوشیدنی روی کاغذ دیواری می‌توانید از محلول صابون و پر اکسید استفاده کنید. پارچه را درون ظرف صابون و پِراُکسید خیس کنید و ترکیب را روی دیوار بزنید. اجازه دهید تا ترکیب به‌مدت ۵ دقیقه روی دیوار باقی بماند. در این مدت ترکیب به لکه می‌چسبد. سپس با یک حوله‌ی مرطوب لکه را بردارید و با دستمال کاغذی دیوار را خشک کنید.

پاک کردن لکه میوه و آبمیوه از روی کاغذ دیواری

اگر به صورت تصادفی مقداری آب میوه روی کاغذ دیواری ریخت، ابتدا به سرعت آب اضافی را خشک کنید. سپس برای مقداری مایع شوینده ملایم لباس را بدون آنکه با آب رقیق شود، توسط تکه ای اسفنج روی لکه ها بکشید و آن ها را پاک کنید. درآخر با یک دستمال و مقداری آب، مواد شوینده را از روی کاغذ دیواری پاک کنید و آن را خشک نمایید.

پاک کردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری

خوشبختانه بسیاری از لکه های رنگ را می توان در دقایق اولیه به سادگی پاک کرد. اما از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری کمی تفاوت دارد. چون استفاده از رطوبت زیاد حتی به کاغذ دیواری های قابل شستشو هم آسیب می زند. از یک شوینده دست ساز خانگی معجزه آسا کمک بگیرید. یک پیمانه سرکه سفید را با دو پیمانه آب ترکیب کنید و برای از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *